Министр Федоров: «Дию» постоянно хотят купить
В Укрaїні пoчaли тeстувaти видaчу oнлaйн тисячі гривeнь зa щeплeння. Миряне мaсoвo пoдaвaли зaявки нa виплaти в Дії — й вoнa впaлa.
Міністрa цифрoвoї трaнсфoрмaції Миxaйлa Фeдoрoвa чaстo xвaлять зa рoзрoбку і впрoвaджeння унікaльнoї во (избежание крaїни тexнoлoгії тa критикують, кoли вoнa дaє збій.
Впeршe у смaртфoнax укрaїнців стaлa дoступнa низкa дoкумeнтів: пaспoрти й прaвa, свідoцтвa прo нaрoджeння і кoвід-сeртифікaти угоду кому) пoдoрoжeй. У Дії мoжнa відкрити ФOП тa oтримaти дoвідку прo дoxoди. Зaгaлoм є пoнaд 80 пoслуг і вжe мaйжe 12 млн кoристувaчів.
Міністр Фeдoрoв із зaxoплeнням гoвoрить прo пoбудoву "дeржaви у смaртфoні" й уникaє відпoвіді нa питaння прo ймoвірність прoвeдeння нaступниx вибoрів прeзидeнтa oнлaйн.
Oбіцяє, щo збoї в рoбoті Дії тимчaсoві, a тaкoж зaпeвняє, щo всі пeрсoнaльні дaні зaxищeні.
Чи мoжнa злaмaти Дію, чoму звідти зникaють дoкумeнти, кoли нaрaxують грoші зa вaкцинaцію, як Apple дoпoмoжe рaxувaти укрaїнців і як oтримaти дeржaвні грoші во (избежание нaвчaння в IT — прo всe цe Фeдoрoв рoзпoвів в інтeрв'ю ВВС News Укрaїнa.
Кoли всe зaпрaцює?
ВВС: Пoчaвся пілoт прoєкту з видaчі тисячі гривeнь зa вaкцинaцію — Дія злaмaлaсь. У кoристувaчів зникaли eлeктрoнні дoкумeнти, сeртифікaти. Кoли цe всe пoлaгoдять?
Миxaйлo Фeдoрoв: Нaспрaвді нічoгo нe злaмaлoся. Чoму зникaють дoкумeнти? Тoму щo Дія нe збeрігaє пeрсoнaльні дaні, кoжнoгo рaзу, кoли ви aвтoризуєтeсь, з усіx рeєстрів підтягуються дoкумeнти.
Нeмaє oднієї бaзи дaниx, дe всe збeрігaється. Кoжнoгo рaзу — цe нoві зaпити дo рeєстрів. A нaші рeєстри будувaлись бaгaтo рoків, xoчa ми їx і oнoвлюємo пoступoвo, тoму, кoли систeмa нe стaбільнa, рeєстри нe витримують, a інфoрмaція нe підтягується.
Aлe цe нe знaчить, щo дoкумeнти зникли, в цeй чaс вoни прoстo нe підтягнулися.
ВВС: Aлe ці дoкумeнти нeдoступні…
Миxaйлo Фeдoрoв: Цe рідкo бувaє. Ми дбaємo прo бeзпeку, тoму тaкa aрxітeктурa бeзпeчнішa, ніж збeрігaти дaні.
Ми зaздaлeгідь зaпустили пoслугу "єПідтримкa" і oтримaли нaдвeликe нaвaнтaжeння нa систeму — мільйoни зaпитів нa дeнь. Ми пoпeрeдили, щo цeй тиждeнь будe склaдним, aлe нaм пoтрібнo всe прoтeстувaти. Ми чeснo прo цe гoвoримo і нaмaгaємoся зрoбити всe, щоб у людей отнюдь не виникало проблем.
Ця нестабільна ситуація тривала недовго, 14 грудня хана працювало.
ВВС: Ти розраховуєш, що у тебе всі документи під рукою, потім заходиш задолго. Ant. с кав'ярні, а тебе безвыгодный пропускають, бо сертифікат зник. Просто так буде щоразу, коли у Дії запускатиметься щось нове?
Михайло Федоров: Ні. Ми ж працюємо паралельно надо трансформацією базової інфраструктури. Є двое шляхи розвитку великих компаній — либо ти будуєш інфраструктуру, витрачаєш бери це кілька років і потім запускаєшся, или ти запускаєш продукти й точно по ходу створюєш інфраструктуру.
Ми мали справу з застарілими технологіями, з реєстрами, які створили багато років тому, частина взагалі була у приватних руках. Ми покращуємо технології, щоб реєстри краще взаємодіяли, і одночасно запускаємо унікальний в целях всього світу сервіс. Тому виникають такі проблеми. Потрібно обирати дорога. Або ми рухаємося (на)столь(ко), і годину на місяць щось збоїть, альбо чекаємо кілька років і мало-: неграмотный факт, що дочекаємося.
ВВС: Є скарги получи и распишись те, що система техпідтримки Дії працює кволо. Если людина не може продертися крізь ботів, виконує безвыездно, що їй радять, але конец одно не вирішується положение. Чи не час цю систему підтримки розширити? Щоб людина могла звернутися задолго. Ant. с живої людини адресно?
Михайло Федоров: Поки що додзвонитися живій людині если неможливо. Ми поки фокусуємось бери тому, щоб робити ідеальні продукти, які без- потребують підтримки.
Запускали водійські посвідчення у Дії. Було багато проблем з верифікацією. Виявилося, що у реєстрах було снимок лише 20% посвідчень. Ми почали верифікувати документи, обмінювати дані реєстрів. Всі казали, навіщо ви запустили, якщо воно безвыгодный відображається? Все це виправили. Тепер щодо водійських посвідчень шантрапа звернень.
Потім був забрасывание. Ant. выключение паспортів, ковідних сертифікатів, багато звернень. С ходу їх у сотні разів менше. Тепер запускаємо "єПідтримку".
Паралельно ми розгортаємо связь-центр, бо кількість послуг зростає. Тільки у листопаді додали у соединение-центр 150 людей.
В (видах цього вирішили багато бюрократичних проблем, ибо це не типова про нас функція — розширювати связь-центр.
Останні два тижні давно запуску "єПідтримки" отримували по части 14-15 тисяч запитів держи день і все обробляли.
В один прием є 30-40 тисяч запитів, це завелике навантаження. Щоб обробляти таку кількість, потрібно десь 500 людей. Але я маловыгодный думаю, що будемо наймати целых стільки людей.
Ви побачите, що следовать тиждень-два не если стільки звернень по "єПідтримці".
ВВС: А 19 грудня, коль стартує програма виплати грошей, все на свете так само не впаде, як це було 13 грудня?
Михайло Федоров: Можуть виникнути проблеми. Є багато реєстрів, які можуть приставки не- витримати. Але ми робимо целое для того, щоб целое працювало.
14 і 15 грудня послугу "єПідтримка" замовили в области одному мільйону людей.
Коль прийде тисяча?
ВВС: Я вже відкрила віртуальну картку у банку. А если прийдуть гроші?
Михайло Федоров: Мінекономіки обіцяє, що всі бюрократичні проблеми вирішать до самого 20 грудня, гроші почнуть приходити з 20-21 грудня. У сповіщеннях ми попереджаємо, що кошти можуть подступить через 10 днів після того, як людина залишить заявку. Сподіваємось, що ще раніше.
Чи можна зламати Дію?
ВВС: Дія відображає ті дані, які є в реєстрах. Чи є гарантія, що подступ до цих даних без- отримає стороння особа ли оператор Дії?
Михайло Федоров: Нещодавно получи и распишись зустрічі з однією з найбільших техкомпаній України її представники були здивовані, коль дізналися, що ми отнюдь не можемо взагалі подивитися насчет вас будь-яку інформацію у Дії.
Потрібно мати боец пристрою, щоб побачити історію логування, якоїсь активності, але це отнюдь не персональні дані.
ВВС: Тобто человек, які працюють з Дією, невыгодный мають доступу до даних людей у Дії?
Михайло Федоров: Безграмотный мають. З одного боку, така архітектура — це отвесно, бо так безпечніше. Але тоді виникають питання, чому зникають документи, если щось нестабільно. Ми обираємо кібербезпеку і захист даних.
Все) фокус нашої уваги сверху реєстрах, де зберігаються персональні дані.
Всі реєстри, які взаємодіють з Дією, виконують распорядок захисту персональних даних. Є певна методологія оцінки безпеки реєстрів. Ми постійно проводимо аудити. У нас є стратегія оновлення цих реєстрів.
ВВС: Чи були вже спроби зламати Дію, вкрасти дані?
Михайло Федоров: Злому і проникнення безлюдный (=малолюдный) було. Дія не зберігає персональних даних, тому витоку і безлюдный (=малолюдный) може бути.
Ми організували проєкті "Баг-баунті", если етичні хакери з усього світу допомагають знайти вразливість Дії. Ми розгортаємо копію Дії, вони намагаються атакувати, допомагають нам покращити сервіс. Вслед за кожну виявлену вразливість хакери отримують кошти.
Серйозних багів вони никак не знайшли. Ми виплатили їм 3-4 тисячі доларів з мільйона гривень, виділених получай проєкт.
Дія — надпопулярний следствие. Ми наближаємось до 12 млн людей. Запускаючи ці послуги, ми працюємо по-над оновленням інфраструктури.
BBC: Питання, яке убыстренно звучить від користувачів. А що як мої дані вкрадуть?
Михайло Федоров: Це зробити неможливо. Весь інформація підтягується кожного разу з реєстру, коль заходите в Дію.
Ми будуємо і проєктуємо систему в такой мере, що навіть якщо ви комусь віддасте свій зуммер, паролі розкажете, які у вам є від телефона, від Дії, а после теж є код, людина нічого з цим доступом прежде інформації не зможе зробити.
Вона отримати жодну послугу без- зможе, тому що є електронний підпис, який ви підписуєте обличчям, перевіряється біометрія вашого обличчя з реєстром.
Ця людина безвыгодный зможе взяти кредит, тому що Дія неважный (=маловажный) інтегрована з жодною фінансовою установою мікрокредитів, далеко не зможе отримати кредит в банку, тому що потрібно если верифікувати себе додатково — ли відеоверифікація, або фотоверифікація, підпис електронний. В кожного банку є своя антифрод-конструкция (антишайхрайська система. — Ред.).
Ця людина невыгодный зможе навіть використовувати водійське посвідчення, тому що поліція зупиняє і перевіряє QR шифр — і завдяки тому, що ми наповнили реєстр фотоотпечаток в поліцейських, — вони вдоль фото перевірять і можуть знайти невідповідність.
BBC: Ви згадували реєстри, більшість з них, мол вони знаходяться? Розкажіть, наскільки добре вони захищені. Ви казали, що всі наші дані знаходяться в різних реєстрах?
Михайло Федоров: Реєстри в Україні. Будівельний реєстр був следовать кордоном, це схема була, люд за гроші вводили в експлуатацію будинки, заробляли. Тепер працює нова политическое устройство, новий реєстр, логується кожна дія, є запис вслед електронним ключем, що ви робили, яку інформацію змінювали, тобто цей реєстр ми взагалі створили новий.
З реєстром моряків була та хозяйка ситуація, він був у приватних руках, в цьому заробляли, надавали ліцензії, кому хотіли, а там була спецоперація, правоохоронні органи забрали цей реєстр.
Одним духом у всіх реєстрах, до яких ми добираємося, робимо аудирование, розробляємо правила, щоб вхід був тільки по (по грибы) електронним підписом, щоб було видимо, який чиновник увійшов, яку інформацію він змінював в реєстрі. Загалом ми прагнемо задолго. Ant. с ситуації, що якщо чиновники працюють з вашими персональними даними, щоб ви отримували сповіщення оборона це.
Зараз якщо ви авторизуєтеся для порталі Дія, ви вслед за этим можете подивитися свою нерухомість, землю. Це перший крок, щоб ви вже могли побачити, чим ви володієте, а наступним кроком вас будуть надходити сповіщення относительно те, що відбувається.
Наприклад, ви бачите, що чернильная крыса, певна організація перевіряє, передивляється ваш запис насчет нерухомість в реєстрі. Якщо ви враз не отримуєте послугу, пов'язану з нерухомістю, ви можете сповістити оборона це, або зв'язатися з організацією, яка если займатися захистом даних.
BBC: В таком случае це вже є, чи ви хочете, щоб (на)столь(ко) було?
Михайло Федоров: Ні, це наступний крок. Еволюційний. Единовременно ми зробили перший крок, если відображається інформація, чим ви володієте.
BBC: Дані з реєстрів зберігаються в якихось день-центрах?
Михайло Федоров: Что-то около. Це можуть бути і приватні помета-центри, і державні, які побудовані всередині міністерства. Держспецзв'язку формулює політику у цьому напрямку, со временем є низка правил, правила захисту. СБУ постійно з цим працює. Взаємодіємо і перевіряємо, чи виконують вони взгляды на жизнь.
BBC: Зараз багато випадків онлайн-шахрайства. Чи если можливо подати через Дію заяву насчет шахрайство у кіберполіцію, щоб без- йти до відділення, отнюдь не писати ці паперові заяви?
Михайло Федоров: Если з'явився новий міністр внутрішніх справ (Дениска Монастирський. — Ред.), ми провели з ним зустріч. Водан з проєктів, які ми плануємо зробити, — це подавание заяви в поліцію онлайн. Поки що маловыгодный можу анонсувати конкретної дати, є церемониал, над яким ми працюємо.
Хто хоче купити Дію і чи продадуть її
BBC: З'явилася інформація щодо покупки Дії — саме алгоритму, ради яким вона створена. Чи дійсно є такі плани? І кому взагалі належить додаток Дія?
Михайло Федоров: Додаток — це державний концентрат, він адмініструється державним підприємством Дія.
Дійсно, комунікація (щодо продажу. — Ред.) постійно відбувається з різними країнами, компаніями, які хочуть допомогти или продати, або представляють інші країни. А ми далеко не сфокусовані зараз на цьому, ми хочемо зацифрувати всі послуги, хочемо, щоб постоянно це стабільно працювало. Ми далеко не хочемо розфокусуватися.
BBC: Тобто пропозиції надходять для продаж?
Михайло Федоров: Постійно. Є якісь громадські організації, пометка яких розвивати цифрову трансформацію в різних країнах, держави.
BBC: Можете назвати держави?
Михайло Федоров: Одновременно не хочу.
BBC: Тобто Україна безвыгодный розглядає ці пропозиції относительно продаж?
Михайло Федоров: Ми спілкуємося у фоновому режимі. Тобто ми проводимо презентації, відповідаємо, ділимося досвідом.
Якщо если конкретна пропозиція від конкретної країни, і будемо розуміти, що в нас в це є час, для впровадження технологій в цих країнах, ми будемо це робити. Це бренд нашої країни. Раным-рано чи пізно ми прийдемо после того етапу, що свой підхід до побудови цифрової держави будуть інші переймати.
BBC: Тобто Дію куплять?
Михайло Федоров: 100%.
ВВС: Продадуть і куплять?
Михайло Федоров: Никак не можу сказати, що продадуть, це ж мало-: неграмотный товар певний, а технологією будемо, нараспев, ділитися.
BBC: Про які кошти може йтися?
Михайло Федоров: Думаю, що це окрема історія. Единым духом ми цим детально невыгодный займаємося. Я думаю, що цінність без- тільки в технологіях — це безграмотный найголовніше.
Найголовніше — це реінжиніринг процесів, розуміння, як складні послуги спрощувати, швидке оновлення базових реєстрів, трансформація інфраструктури, взаємодія громадян і уряду, мобільний застосунок і портал. Це певна екосистема. Без затей взяти і продати технологію розробки Дії іншим країнам — це малограмотный дасть тієї цінності, бери яку країни очікують.
Всі бачать тільки вершину айсбергу, а насправді всередині багато процесів. Потрібно оновлювати інфраструктуру, будувати нові реєстри, налагоджувати взаємодію між всіма реєстрами, дбати насчет кібербезпеку, реінжиніринг.
Якщо ви побачите карту процесів запуску "єПідтримка", в таком случае це — тисячі різних процесів. Є нормативний дорожка — треба приймати закони, розробляти нормативну документацію певним міністерствам. Є технологічний дорожка Дії, банків, налагодження взаємодії. Запускание рекламних кампаній, розвиток служби підтримки, будівництво антифрод-системи.
Як будуть проводити перепис населення
BBC: Щодо перепису населення. Ви анонсували співробітництво з Apple. Як саме це будуть реалізувати? Будуть род (человеческий ходити по будинках з планшетами і збирати інформацію?
Михайло Федоров: Ми залпом працюємо, робимо аудит попередньої стратегії, робимо аудирование Служби статистики, як вона працює та функціонує, щоб дані збиралися в режимі реального часу, максимально об'єктивні. Раньше кінця року в нас если чітка стратегія щодо перепису і трансформації Служби статистики.
Початковий етап — верифікація даних в усіх базових реєстрах в целях того, щоб отримати якісні дані, і ради того, щоб прибрати дублі з реєстрів, а реєстри між собой якісно обмінювалися інформацією, а демографічний реєстр був базовим реєстром во (избежание всіх інших. Це дасть змогу зрозуміти реальну ситуацію — скільки людей в країні.
Другий етап — це онлайн-круг, у вас (кожного громадянина. — Ред.) если змога зареєструватися на порталі. Та інформація, яка може підтягнутися з реєстрів, вона вже если підтягнута, щоб ви її сызнова не заповнювали. Та інформація, якої если не вистачати, — ви зможете її додати.
Третій етап — переписники офлайн комунікують і ходять вдоль домівках. Але це про тих, хто не переписався онлайн. За один прием не буду деталізувати, тому що ми надо цим ще працюємо. Кількість переписників если набагато меншою за рахунок активного онлайн-раунду.
ВВС: Тобто тих, кого без- порахують онлайн, порахують офлайн?
Михайло Федоров: Си.
ВВС: Скільки це коштуватиме?
Михайло Федоров: Подивимося, але в рази менше, ніж после цього планувалося. А планувалося 5-6 млрд грн. Если набагато дешевше. Ми вже зекономили вслед рахунок здешевшання технологій, з якими будуть ходити переписники — планшети, смартфони. Ми бачимо, як зекономити нате розробці інформаційної системи — в 3-4 рази. І якщо если великий онлайн-раунд, если економія на переписниках, які будуть ходити офлайн.
Моє завдання — зробити перепис в рази дешевшим і більш технологічним.
Перепис если за всіма нормами Євростату, ООН, Світового банку, с целью того, щоб результати були максимально якісними і їх визнали.
Я невыгодный бачу причин, чому у 2023 році без- провести якісний перепис населення, який если визнаний у світі.
ВВС: А вслед скільки часу це хана можна зробити?
Михайло Федоров: Це вплоть до пів року максимум.
ВВС: Так яка роль в цьому процесі компанії Apple? Як вони можуть допомагати рахувати українців?
Михайло Федоров: Ми тільки підписали документ про наміри про співпрацю. У них є досвід участі в перепису у США. І у них є спеціалісти, які допомагали прораховувати логістику, спеціалісти з кібербезпеки. Перепис — це тільки Водан із напрямків, про який ми з ними говоримо.
Також працюємо по-над розвитком інших проєктів — наприклад, українізацією Apple Music в Україні, боротьбою з контрабандою нелегальної техніки в Україну.
Чи реальні онлайн вибори?
ВВС: Ви говорили, що питання онлайн виборів мають вирішувати ЦВК і говорильня. Але якщо буде безпосереднє побажання від президента чи голови Офісу президента, що богослужение це запускати, ви підете нате цей процес?
Михайло Федоров: В (видах виборів онлайн потрібно, щоб говорильня проголосував зміни до Закону насчет вибори, щоб ЦВК прийняла багато нормативки, попрацювала по-над реєстром виборців.
Ми приставки не- адмініструємо реєстр виборців, який є базою с целью проведення виборів, тому…
ВВС: Якщо ухвалять логичность і буде рішення ЦВК, ви почнете це?
Михайло Федоров: Ми жоден проєкт безвыгодный реалізовуємо без прийнятої нормативки, кроме того, щоб був відповідний дхарма чи постанова Кабміну. Тому що це фінансування проєкту, тому що це реалізація вслед за планом.
Тому потрібен чіткий алгорифм — іншого варіанту немає: ЦВК, закони. І якщо потрібна если наша технічна допомога, наша експертиза, будемо допомагати.
ВВС: Следовать вашими оцінками, технічно можливо підготувати цей процес, щоб наступні вибори президента в 2024 році були онлайн?
Михайло Федоров: Щоб відповісти нате це питання, потрібно прочертить разом із ЦВК і міжнародними партнерами неймовірну роботу щодо аудиту, а з парламентом — щодо законодавчого полина. Тут питання навіть далеко не технологічне, а законодавче. Тому я приставки не- можу так легко відповісти получи и распишись це питання.
ВВС: А якщо постоянно ж буде дзвінок і скажуть, що немає часу возьми всі ці процеси, що ви скажете?
Михайло Федоров: Давайте неважный (=маловажный) уявляти собі… можемо багато нафантазувати. У нас є єдиний алгорифм.
Онлайн прописка і онлайн пенсії
ВВС: Скільки людей вже змінили прописку онлайн, як бути людям, які мають нерухомість в непідконтрольному Донбасі і в Криму? Вони можуть змінити прописку?
Михайло Федоров: Бери сьогодні ми зібрали 5 тис. охочих брати планида у бета-тестуванні прописки онлайн. Вже велика частина з них змінила місце реєстрації.
Це унікальний проєкт. Ви безграмотный уявляєте, яку ми роботу зробили угоду кому) зміни місця реєстрації. В нас були тисячі реєстрів, які належать громадам, які між собой не взаємодіють. Ми ввели певні мировоззрение, як повинні ці реєстри функціонувати.
Попрацювали з кожною громадою, щоб вони змогли сидеть за рулем електронні реєстри.
Скористатися послугою зможуть в принципі всі. Але, наприклад, у нас в реєстрі нерухомості є тільки 30% нерухомості. Тобто багато нерухомості зареєстровано тільки в папері.
Тому буде виникати ситуація, если людина авторизується, але її нерухомість безвыгодный буде підтягуватися, тому що вона невзыскательно не внесена до реєстру.
ВВС: А як щодо непідконтрольних територій?
Михайло Федоров: Весь нерухомість підтягується з єдиного реєстру. Ми намагаємося цей сервіс запустити ради того, щоб всі українці могли ним користувалися. Ми запустили Є-малятко, щоб человеки, які проживають на тимчасово окупованих територіях, могли його використовувати.
Вони також зможуть змінювати місце реєстрації. Але ж є моменти, если чоловіки пов'язані з військкоматами, потрібно, щоб вони стояли получай обліку на підконтрольній території.
Якщо нерухомість є в реєстрі й всі інші критерії виконані, ведь чому ні?
ВВС: Скільки людей вже оформили чи перерахували пенсії онлайн? І як пенсіонерів навчають користуватися цими послугами?
Михайло Федоров: Всіма пенсійними послугами, які ми запустили вдвоём тижні тому, скористалися близько 30 тис людей.
Це і субсидії, і пенсії, і довідки. У нас триває компанія офлайн, тому що просто так краще розповісти про це людям старшого віку.
Також у нас є окремий проєкт "Дія — Цифрова освіта", який навчає, як отримувати онлайн послуги.
ВВС: Ви вже запустили багато послуг онлайн і ще плануєте. Чи є у вам розрахунки, як це допоможе державі зекономити для чиновниках, на папері?
Михайло Федоров: Після того, як ми запустили 18 послуг, одновременно їх вже понад 80, була економія близько 575 млн грн антикорупційна і 800 млн — економія часу в рік.
А единовременно набагато більше послуг, тому, можливо, вже мільярдна економія.
Ми взагалі намагаємося запускати автоматичні послуги за исключением. Ant. с чиновників. Це наша ідеальна картиночка — щоб всі послуги запускалися максимально не принимая во внимание участі чиновників.
Гроші с целью IT-навчання
ВВС: У жовтні ваш ревнитель Олександр Борняков анонсував, що міністерство планує запустити фінансовий стрекало для IT-навчання. Що це если, скільки на це виділено грошей?
Михайло Федоров: Виділено 450 млн грн бери розвиток цифрової економіки, це і Объём фондів, який буде інвестувати у фонди і стартапи.
Частину з цих грошей витратять держи проєкт з розвитку стимулювання освіти онлайн. У нас невыгодный вистачає десь 40-50 тис. IT-спеціалістів кожного року, ради того, щоб компанії отримували необхідну кількість людей чтобы активного розвитку.
ВВС: Тобто можна если онлайн вивчитись на IT і це если сертифікована безплатна освіта?
Михайло Федоров: Наше бачення — щоб регалии компенсувала якийсь відсоток. Наприклад, 50% курсів, вслед за які ви заплатили. І таким чином це допомагає освітнім онлайн-компаніям.
ВВС: Така можливість если доступна для всіх? У мене вже є освіта, я зможу нею скористатися?
Михайло Федоров: Ми ще розробляємо концепції, які компанії зможуть брати жеребий, в яких конкретно напрямках IT. Ми хочемо, щоб максимальна кількість людей змогла взяти талан у цьому проєкті й піти вчитися.
ВВС: А если це може стартувати?
Михайло Федоров: Думаю, весною если початок проєкту. Ми разом дороблюємо концепцію. Це будуть приставки не- кредити, це буде допомога.